Saturday 17 January 2015

bicara hatiku...

2015 dah sampai dah pun
aku takdak rasa happy sangat because it's just another day..
umur meningkat,kubur makin dekat...kan? takut gak ek.

baru baru ni a few states in Malaysia mostly in east coast dilanda banjir. Kalau tak silap this is the worst yang pernah melanda Malaysia sejak 5 dekad yang lalu (kalau tak silap aku la) 

so I went through some photos about the terrible flood. tears streamed down on my face bila tengok rumah rumah depa,bangunan semua,i could say eighty percent teruk la. not to mention depa yang TAKDAK RUMAH DAH. Allahu..sedih sungguh. Tu yang masuk paper. How about yang tak masuk paper? Mungkin habuk pun tadak. Takleh bayang noh. Rumah yang dibina bertahun dahulu,yang penuh dengan kenangan dengan family depa,musnah macamtu saja. 

Fikir balik,cuba tengok keadaan aku sekarang macam mana. Bumbung rumah ada lagi. Makanan ada. Berlungguk. Baju. Yang tak terpakai sangat banyak. Kita kat sini dok fikir 'Breakfast nak makan apa tah. Lunch nanti restoran mana yang elok? Malam nanti burger nak dak?' padahal depa kat sana sedang berfikir 'Harini kita dapat makan ka dak..' Sedih kan.

Aku kat sini dok goyang kaki. Pakai earphone,bukak youtube,dengar lagu sampai tak ingat dunia. Stay up malam malam tengok anime,gelak terbahak bahak. Najwa...najwa....teruk gak aku ni. 

Jadi,memandangkan aku dah nak pindah dah, (aku akan pindah pi Bangi late in January) aku nak kemaih bilik. of course la. sapa ja yang tak kemaih bilik. Baju baju aku yang tak terpakai semua,aku ingat nak donate la. Banyak sangat. Lebih sekotak baju yang tak guna. Beli ja seronok. Pakai tamau. Aku teringin nak donate dalam bentuk wang ringgit,tapi apakah daya. Saving pun tadak. Nak volunteer gak pi negeri negeri pantai timur. sepatutnya aku volunteer awai awai lagi. la ni tak sempat dah.aku busy,kemaih rumah sebab nak pindah,sekolah lagi,haih. rugi...rugi....

So hampa sapa sapa yang rasa rasa mampu untuk bantu,bantulah. Tak rugi pun. Dapat pahala banyak. 

Ok lah. Aku dok beletiaq kat sini pun tak bawa faedah sangat pun. 

No comments:

Post a Comment